Bölüm Başkan Yazısı

Geçmişten günümüze içinde yaşadığımız dünya ve toplum büyük bir gelişim göstermiştir. İletişim süreci de toplumun içinde yer alan bir alan olarak bu durumdan etkilenmiştir. Küreselleşme ile beraber teknolojinin de gelişmesi sonucunda bilgi toplumu ortaya çıkmış ve bu toplumun ihtiyaçları ve istekleri de iletişim süreçlerini ve iletişim ortamlarını etkileyen birer yapı olarak gelişen süreç içerisinde yer almışlardır. Yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkmasıyla beraber de toplumun sosyal, ekonomik ve kültürel yapıları değişime uğramıştır. Değişime uğrayan bu yapılarda iletişim süreçlerini ve iletişim ortamlarını etkilemiştir. Bu durumda hem halkla ilişkiler hem de reklamcılık alanında değişime yol açarak bu alanların daha özgün ve daha profesyonel bir karaktere bürünmesine yol açmıştır.

Bu gerçekler doğrultusunda İstanbul Galata Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünün temel amacı öğrencilerine halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında yetkin bir nitelik kazandırarak başarılı bir kariyer inşa etmelerine olanak sağlamak ve kendilerini bir iletişim profesyoneli olarak konumlandırmalarına imkan yaratmaktır. Bu doğrultuda bir iletişim alanı olan halkla ilişkiler ve reklamcılığın disiplinlerarası doğası gereğince ilk iki yılımızda temel düzeyde halkla ilişkiler ve reklam, iletişim bilimi, hukuk, iletişim tarihi, yaratıcı ve eleştirel düşünce, sanat, kültür ve iletişim felsefesi gibi sosyal bilimler ağırlıklı bir eğitim verilmektedir.

Son iki yılda ise halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında uzmanlaşacakları dijital halkla ilişkiler, reklam metin yazarlığı, nöropazarlama, reklam analizleri, dijital reklamcılık ve reklamda yaratıcılık gibi temel alan derslerini almaktadırlar. Bunlara ek olarak bölümümüzde öğrencilere dijital tasarım kapsamında reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında kullanabilecekleri bilgisayar destekli temel tasarım programları da öğretilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz son yıllarında öğrendikleri teorik bilgileri pratik bir şekilde sunabilecekleri halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları tasarlayarak bunları bitirme projesi kapsamında hayata geçirmektedir.

Temel olarak teorik eğitim ile pratik uygulamaları bir araya getirmeyi amaçladığımız için derslerin içerikleri de bu şekilde kurgulanmış ve öğrencilerin aktif katılımı amaç edinilmiştir. Bu doğrultuda sektör profesyonelleri ile de bir araya gelinerek öğrencilerin kendileri ile iletişim kurmaları ve sektördeki deneyimlerinden faydalanmaları sağlanmaktadır. Bunlara ek olarak öğrencilerimizin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında düzenlenen konferanslara, sempozyumlara ya da yarışmalara katılımı teşvik edilerek deneyimlerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz kamu ve özel sektörde, reklam, halkla ilişkiler, medya, iletişim, pazarlama, marka, görsel iletişim ve tasarım, kurumsal iletişim gibi alanlarda çalışma olanağına sahiptirler.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında ilerlemeyi düşünerek bir iletişim profesyoneli olmak isteyen tüm öğrencileri aramızda görmekten mutluluk duyacağız.

Sevgiyle...

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı

Dr.Öğr.Üyesi Alper Dündar