İstanbul Galata Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, temel iletişim alanları olan halkla ilişkiler ve reklamcılık temelinden yola çıkarak bütünleşik bir iletişim çabası ile birlikte yaratıcı düşünebilen, stratejik kararları verebilen, marka odaklı çalışmalar yapabilen ve bunları görsel tasarım ile birleştirerek ilgili hedef kitlelere iletebilen başarılı iletişimciler yetiştirmeyi ana odak noktası olarak belirlemiştir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü iki ana bölüm üzerine odaklanan bir eğitim sistemine sahiptir. Halkla ilişkiler açısından bakıldığında bölümümüz kurumsal iletişim, kriz yönetimi, stratejik yönetim, itibar ve imaj yönetimi, sosyal sorumluluk yönetimi gibi alanlarda uzmanlaşacak olan iletişim profesyonellerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Reklamcılık açısından ise reklamın çalışma prensiplerini bilen, üretim ve tüketim ilişkilerini doğru okuyarak buna uygun şekilde hedef kitleleri oluşturabilen, çeşitli medya ortamlarında reklamın çalışma şekillerini bilen, buna uygun olarak reklam çalışmalarını yaratabilecek, reklam alanında profesyonelleşmeyi amaçlayan reklamcılık uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir.
İletişim sektörü ile ilgili güncel bilgiler ve dijitalleşen iletişim ortamına uygun bir şekilde oluşturulan temel bir ders programına sahip olan bölümümüz aynı zamanda sektör paydaşları ile akademik çalışma dünyasını bir araya getirerek öğrencilerin hem iletişim sektörünü tanımasına önem vermekte hem de akademi ile halkla ilişkiler ve reklamcılık sektörlerindeki profesyonellerin buluşmasına yardımcı olmaktadır. Bölümümüzün öğrencileri Pazarlama İletişimi, Halkla İlişkilere Giriş, Reklamcılığa Giriş, Marka İletişimi, Reklam Metin Yazarlığı, Tüketici Davranışları, Reklam Analizleri gibi temel alan derslerini almakla beraber bunlara ek olarak da TV Reklamcılığı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Reklam Fotoğrafçılığı, Kültür Endüstrisi ve Reklam gibi seçmeli dersleri de alarak Halkla İlişkiler ve Reklam alanlarında uzmanlaşmaktadırlar. Güncel teknolojilere göre devamlı gelişen ve güncellenen bilgisayar laboratuarımız ile birlikte de öğrencilerimiz dijital tasarım yaklaşımlarını ve uygulamalarını daha etkili bir şekilde tecrübe edebilmektedir. Bunun yanında son sınıfta gerçekleştirilecek olan Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyası projeleriyle de profesyonel iş hayatına giriş yapmaya hazırlanmaktadırlar.
Bölümümüz Erasmus programı ile öğrencilerine yurt dışında eğitim imkanı sunarak öğrencilerimizin yeni kültürleri ve çeşitli fikirler ile eğitim şekillerini tanımlarına imkan sağlamaktadır. Bunlara ek olarak Çift Anadal imkanı da sunan halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümümüz öğrencilerinin başka alanlarda da kendilerini geliştirmelerine ve uzmanlaşmalarına olanak tanımaktadır.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Misyonu
Dünya çapında reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında çalışabilecek, ortaya yeni fikirler çıkarıp bunları uygulayabilecek, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına hem teorik hem de pratik anlamda katkılar sunabilecek iletişimciler yetiştirmek temel amaçtır.
Teknik İmkanlar
Bölümümüzde teknolojik gelişmelere göre devamlı güncellenen ve öğrencilerimizin dijital tasarım ve uygulamaları için kullanımına açık olan bilgisayar laboratuarları ve fotoğrafçılık dersleri için kullanabilecekleri fotoğraf makineleri ile profesyonel bir ortamda kendilerini geliştirebilecekleri bir çalışma imkanı bulunmaktadır.
Kariyer Olanakları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünüzden mezun olacak olan öğrencilerimiz kariyerlerine halkla ilişkiler ajanslarında, reklam ajanslarında, dijital pazarlama ve dijital iletişim/reklam ajanslarında, dijital sosyal medya ajanslarında, kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim departmanlarında, medya ve televizyon kuruluşlarında, medya planlama ajanslarında; müşteri temsilcisi, metin yazarı, art direktör, medya planlama uzmanı, iletişim uzmanı, stratejik planma uzmanı, araştırmacı ve iletişim direktörü olarak da çalışmaktadırlar.